۲۳ / اسفند / ۱۴۰۳ - 13 March 2025
19:24
کد خبر : 9674289
۱۰:۵۵

۱۴۰۳/۱۲/۲۳
مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی:

جام رسانه ای امید با ۱۵۰ تولید محتوا/ تولید محتوای مردمی هدف از رویداد تولید محتوای پایگاه‌های بسیج

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: در موضوع فضای مجازی بسیج در قالب رویداد تولید محتوایی که پایگاه‌های بسیج انجام می‌دهند؛ هدفمان این بود که بسیجیان که از بطن مردم هستند تولید محتوای مردمی از اتفاقات و رویدادها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سجاد رضایی مسئول بسیج رسانه استان در مراسم تجلیل از فعالان برتر جام رسانه‌ای امید استان اظهار داشت: ما در شرایط خاص جنگی در فضای رسانه‌ای هستیم و در حوزه نرم‌افزاری باید از ظرفیت همه مردم استفاده شود.

وی تصریح کرد: اگر آمار، اتفاقات و رویدادها را بررسی کنیم در داخل کشور فساد حد بسیار محدودی وجود دارد که اکثرا توسط قوه قضاییه برخورد می‌شود اما حس فساد در جامعه بین مردم خیلی بیشتر است و تفاوت چشمگیری دارد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان افزود: مردم نسبت به خیلی از رویدادها، اتفاقات و پیشرفت‌ها بی‌خبرند این به واسطه جنگ شناختی و رسانه‌ای رخ داده است که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و هر روز بیشتر و فراگیرتر می‌شود و به این اتفاق و رویداد در بستر شبکه‌های اجتماعی توسط رسانه های دشمن بیشتر پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع رویکرد شبکه‌های اجتماعی رویکرد مردم محور است ادامه داد: ما متاسفانه در بخش تولید محتوا در موضوعات مختلف از دستاوردهایی که نظام جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها داشته به شکل مردمی کار نکردیم.

رضایی خاطرنشان کرد: قبلاً خبرنگاران با امکانات و شرایط خاص بودند هرچند الان هم خبرنگاران پیشتاز و در خط مقدم حضور دارند اما با ظهور شبکه‌های اجتماعی داده‌های انتشاری به ذهن افراد زودتر می‌رسد و نوع تولید محتواها مردمی و فراگیر شده است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از جنس مردم است گفت: در موضوع تولید محتوا به مردمی بودن کمتر پرداخته شده و این مسئله که می‌تواند نقطه قوت ما محسوب شود اما به واسطه اینکه کم کاری در این بخش صورت می‌گیرد به نقطه ضعف تبدیل شده است.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با بیان اینکه روایت مردمی از نوع اتفاقات و رویدادهایی که رخ می‌دهد اهمیت و ضریب بازخوردش بیشتر است و مردم بیشتر می‌پسندند ما باید در این بخش بیشتر کار کنیم افزود: در موضوع فضای مجازی بسیج در قالب رویداد تولید محتوایی که پایگاه‌های بسیج انجام می‌دهند؛ هدفمان این بود که بسیجیان که از بطن مردم هستند تولید محتوای مردمی از اتفاقات و رویدادها داشته باشند و سبک کار نوعی برنامه‌ریزی شده که با رویکرد فضای مجازی تناسب داشته باشد.

وی عنوان کرد:  در حوزه رسانه اتفاقات خوبی در کنترل انتشاری و مدیریت رسانه‌ای افتاده است تیم‌های تولید محتوایی که در این رزمایش شرکت کردند دو ساعت فرصت داشتند که از بازدیدها و اتفاقات خوبی که در حوزه ورزش جوانان استان به عنوان خوراک محتوایی استفاده شده را بتوانند در بخش‌های مختلف تبدیل به تولید محتوای قابل انتشار در فضای مجازی کنند.

رضای ادامه داد: درداین رزمایش تعداد ۱۵۰ تولید محتوا و بیش از یک میلیون و چهارصد هزار بازدید صورت گرفته است که بسیار حائز اهمیت است.

وی با قدردانی از همراهی، حمایت و همکاری اداره کل ورزش جوانان استان در برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال پایگاه‌های مقاومت بسیج که به عنوان جام رسانه‌ای امید برگزار شد اظهار داشت: این کار مشترک الگویی در سطح کشور مطرح شده است.

مسئول بسیج رسانه استان با بیان اینکه در فضای جنگ رسانه‌ای که در ذهن مردم رسوخ کرده و پیشتازان و علمداران این جبهه فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران هستند گفت: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گرچه از لحاظ سخت‌افزاری در این فضای جنگ رسانه‌ای توانمند نیستند اما انگیزه آنان بسیار قوی است که مشکلات سخت‌افزاری و کمبودها را پوشانده است و تولیدات فاخری را ارائه می‌ دهند.

وی در پایان متذکر شد: برای اینکه دستاوردها و امیدآفرینی‌ها را در ذهن مخاطب جانمایی شود باید استمرار کافی در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد و نقطه‌ای کار شود تا این نقاط نورانی تبدیل به جبهه روشن از افق دستاوردهای انقلاب اسلامی تا رسیدن به قله‌ای که رهبر انقلاب بشارت دادند.

انتهای خبر/


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید