قزوین_ به گزارش بسیج، در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۴ با عنوان «سرمایهگذاری برای تولید»، جلسهای با حضور جامعه نخبگانی و دانشجویان بسیجی در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قزوین در تاریخ ۳۱ فروردین برگزار شد.
در ابتدای جلسه، انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای قزوین با تأکید بر نقش رسانه در ارتباط با نخبگان دانشگاهی و بسیج دانشجویی، بیان کرد: یکی از رسالتهای صدا و سیما ارتباط با اقشار فرهیخته برای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری است. ما این مسیر را آغاز کردهایم تا نقشآفرینی رسانهای در تحقق شعار سال تقویت شود.
ابوذر محمدی: اقتصاد ابزار تعالی انسان است
ابوذر محمدی، رئیس بسیج دانشجویی نیز در ادامه از تشکیل این نشست تقدیر کرد و گفت: شعارهای سال اغلب اقتصادیاند و امسال نیز با تمرکز بر سرمایهگذاری برای تولید، مسئولیتی بر دوش همه نهادها قرار داده است. در اقتصاد اسلامی، اقتصاد ابزار تعالی انسانی است، نه هدف نهایی. رسانه نیز در کنار نخبگان رسالت آگاهیبخشی و گفتمانسازی را بر عهده دارد.
دانشجویان حاضر در جلسه نیز پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد رسانه در مسیر تحقق شعار سال ارائه دادند. از جمله: مطالبهگری برای تسهیل صدور مجوزهای تولید، آگاهیبخشی نسبت به بازارهای مولد و غیرمولد، معرفی کارگاههای کوچک، ظرفیتهای اقتصادی استان، و کسبوکارهای موفق، دعوت از کارشناسان اقتصادی، مصاحبه با کارآفرینان و کارخانهداران، معرفی مناطق روستایی فعال در تولید و حمایت رسانهای از آنان، تولید برنامههایی تشویقی برای معرفی کارگران و کارفرمایان موفق.
انبارلویی ضمن استقبال از این پیشنهادات گفت: معرفی شرکتهای دانشبنیان، مراکز رشد، واحدهای صنعتی و تولیدات نوآورانه در دستور کار ماست. خودروی برقی تولید شده در دانشگاه آزاد قزوین و پهپاد آتشنشان از نمونههایی هستند که رسانه به آن پرداخته و نتیجه بخش بود ه است. ایده ها و طرح های اقتصادی بسیاری در استان وجود دارد که نیازمند معرفی و جذب سرمایهاند.
وی افزود: صدا و سیما برنامهای با عنوان «گام تمدنساز» را بهصورت هفتگی با هدف تبیین شعار سال تولید کرده و از بسیج دانشجویی دعوت میکنیم کارشناسان خوشفکر را برای این برنامه معرفی کنند. همچنین مستند مسابقهای با عنوان «شتابگر» در ۱۴ قسمت برای شبکههای سراسری تولید شده که به ایدههای دانشبنیان و سرمایهگذاری برای تولید میپردازد.
در پایان جلسه، ابوذر محمدی بر اهمیت طراحی مبانی نظری برای کمک به رسانه تأکید کرد و گفت: ما نیازمند بازتعریف مفاهیم و الگوهای اقتصادی متناسب با ساختار کشورمان هستیم. باید در این جلسات با همکاری صدا و سیما و جامعه نخبگانی، مدل اقتصاد انقلابی عدالتمحور را تبیین و از آن ایدهسازی کنیم. رسانه نیز بمی تواند این ایدهها را در بستر جامعه تبلیغ و تقویت کند.
انتهای پیام/۱۰۱۳