به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان، نامگذاری سال ۱۴۰۴ به عنوان «سرمایهگذاری برای تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانگر ضرورت توجه بیش از پیش به مسئله اقتصاد و پویایی چرخه اقتصاد کشور است. بازخوانی شعارهای سال در چندسال اخیر گواه این مهم است که دغدغه اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور نیازمند یک همت جمعیاست.
به گواه بسیاری از صاحب نظران سرمایهگذاری، موتور محرکه تولید است و «تولید»، شاهکلید حل مشکلات اقتصادی است لذا تحقق این مهم نیازمند یک اراده ملی و انسجام درونی برای مقابله با سیاستهای تحریمی بدخواهان ایران اسلامی و پویایی اقتصاد درونی است، از این رو باید گفت که مردمی سازی تولید و نقش مردم در سرمایهگذاری منجر به پویایی چرخه اقتصاد کشور میشود چرا که وقتی بذری کاشته میشود دغدغه ثمردادن آن، منجر به تحرک و پویایی و تلاش مضاعف برای نتیجه دادن است حال اگر این بذر ، بذر اقتصادی باشد و توسط مردم کاشته شود قطعا مراقبت از آن و سپس تلاش برای ثمردادن آن نیز دو چندان میگردد.
در این راستا نقش رسانه در ایجاد امید و انگیزه برای سرمایهگذاران با توجه به تلاش رسانههای معاند در ناامید سازی از چرخه اقتصاد کشور و البته برخی کج سلیقگیهای برخی مسئولین بسیار مهم و اساسی است از این رو، در گفتگو با رییس سازمان بسیج رسانه گیلان به تحلیل جایگاه رسانه در تحقق شعار سال ۱۴۰۴ پرداختیم.
تحقق شعار سال نیازمند یک همت جمعی است
سرهنگ مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ در خصوص سرمایهگذاری برای تولید، اظهار کرد: تولید و حمایت از تولید به عنوان عنصر غیر قابل انکار پویایی اقتصاد کشور در چندسال اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و این مهم نشان از اهمیت حمایت از تولید و تلاش برای رونق تولید میباشد.
حمایت از تولید، رونق تولید و سرمایهگذاری برای تولید کلید پیشرفت کشور
وی با بیان اینکه حمایت از تولید، رونق تولید و سرمایهگذاری برای تولید در کشور که در سالهای اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده مرحله به مرحله مورد فرایند مردمی سازی اقتصاد را مورد تاکیدقرار داده است، گفت: حمایت از تولید منجر به رونق تولید و رونق تولید پس از حمایت، نیاز به سرمایهگذاری دارد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تاکید به این مولفههای مهم اقتصادی، بر پویایی چرخه اقتصاد کشور تاکید داشتند.
نقش رسانه در امید آفرینی برای سرمایهگذاری تولیدی
پارسا با تاکید بر نقش رسانه در ارائه تصویری واقعی از دستاوردهای انقلاب و روایت پیشرفت از موفقیتها و دستاوردهای ایران اسلامی نقش مهمی در ایجاد امید و مقابله با جریان تحریف دارند، گفت: سرمایه گذاری در تولید مسیر پیشرفت کشور را تسهیل میکند لذا این سرمایهگذاری و رشد تولید عامل مهمی در رفع مشکلات اقتصادی و مهار تورم خواهد شد.
رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه حمایت از تولید به ویژه حمایت از دانشبنیانی ها از مولفههای مهم تحقق شعار سال خواهد بود، افزود: سرمایهگذاری در تولید برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم ضروری است لذا نقش دولت در رفع موانع برای سرمایه گذاری تولیدی غیر قابل انکار است.
نقش رسانه در فرهنگسازی سرمایهگذاری بر عرصه توسعه اقتصادی
پارسا با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش در فرهنگسازی، آگاهسازی و ترغیب جامعه به مشارکتجویی و سرمایه گذاری بر عرصه توسعه اقتصادی کشور دارد، بیان کرد: اعلام شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای پیشرفت کشور است لذا اصحاب رسانه با فرهنگسازی و پیگیری متمرکز مشکلات تولیدکنندگان تا حصول نتیجه به عنوان حلقه اتصال بین مسئولین و تولیدکنندگان نقش آفرینی میکنند.
احیای واحدهای تولیدی منجر به افزایش تولید داخلی میشود
در انتها باید گفت با راهاندازی کارگاهها و کارخانجات جدید و احیای واحدهای تولیدی که با ظرفیت کم کار میکنند یا تعطیل شدهاند، میتوان گامهای مؤثری در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان و افزایش تولید داخلی برداشت که این مهم خود از مولفههای تحقق شعار سال است.